martes, 27 de noviembre de 2018

MARÍA ANTONIA CANTERO PALACIOS, ASEANDO L' AYUNTAMIENTU


Mis personajes favoritos (nº 224).
Antonia (Posada la Vieja, 1953) lleva mediu siglu cantando’ l Ramu de San José, la fiesta principal del su pueblu natal. Cincuenta años, ya, vistiéndose d’ aldeana pa rendir tributu a una tradición sagrada, como todas las tradiciones llaniscas. Sólu faltó a la cita dos o tres veces, debidu a que’ l su maridu taba trabajando fuera, y taban viviendo ocasionalmente en Santander y en Vitoria.
Antonia é jiya d’ Antonio Cantero Llorente (tejeru, nacidu en los Lagos de Covadonga, porque d’ aquélla los sus padres -los güelos paternos d’ Antonia- taban trabajando en la mina de Buferrera) y de Conceción Palacios Pontón, de Posada la Vieja. Los güelos, de la parte de Cabrales y de Posada.
Antonia, que tien dos hermanas, Isabel y Nieves (ella é la del mediu), se casó en 1975, en la Iglesia de Nuestra Señora de la Asunción, con Jesús Gutiérrez Martínez, de Pría, camineru por cuenta propia (ya jubiláu, como ella). S’ habían conocidu en la fiesta de San José. El matrimoniu tienen dos jiyos: Jesús y David.
Antonia había idu a la escuela hasta los 14 años. A partir d’ ahí, a trabajar en la su casa, nel campu y cuidando las vacas que tenían los sus padres. Trabajando siempre duru, pero sin perder la sonrisa.
En 2003 y hasta’ l añu pasáu, estuvo de limpiadora de la Casa Consistorial. Primeru, con la empresa del difuntu Jesús Manuel Peña Ibáñez, el de la Escudería “Villa de Llanes”, y luego con la de Santiago Fernández Gómez.
Ya tá jubilada.
Ahora a Antonia i-toca jolgar, que bien lo merez, y no pierde ninguna oportunidá de disfrutar honradamente de la vida. Esti veranu coincidimos con ella nel espléndidu conciertu de práu que dieron los del dúu “Clarín” (Tony Cabal y José Ramón Valle) al láu de la iglesia de Santa Eulalia d’ Ardisana. 

No hay comentarios: