jueves, 10 de septiembre de 2015

JESÚS SAAVEDRA GIL, EL GUARNICIONERU DE LA CALLE LOS ROMANO


Mis personajes favoritos (Nº 134).

É de Roiz (Valdáliga, Cantabria), onde nació en 1926, jiyu de Ignacio (asturianu, capataz de camineros) y de Jerónima (nacida en Bustillo del Monte, al láu de Reinosa). 
A los 11 años, Jesús se había trasladáu con la su familia a Quintanilla de Lamasón onde residió bastantes años. Allí conoció a la que sería la su esposa, María Luisa Martínez Simón (fallecida en 2000), con la que tuvo una pareja de jiyos, Jesús Fernando y Marisa, casada con Juan Manuel González, de Arriondas, y dependienta muchos años en El Árbol.
Marisa s’ acaba de jubilar a una edá tovía temprana, pero é que las piernas no i-dan pa más, de machacaducas que tán. Ella y Juan Manuel tienen un jiyu, Manuel, que ya é un mozu de veintitantos años.
Toda la vida, Jesús fue guarnicioneru. Había aprendidu l’ oficiu cuando jizo la mili en Burgos. Desde jaz siete décadas vive’ n Llanes. Había llegáu en los años duros de la posguerra, cuando taba d’ alcalde Vicente Cotera, y s’ estableció en un local que en los años de la Segunda República había formáu parte del acreditáu Café Centro, frecuentáu entonces por la intelectualidá local. 

A Jesús cuesta sacalu d’ esi rincón. A diariu pasa allí unas horas por la mañana, recibiendo el saludu d' unos y d' otros y viendo pasar la vida casi sin pestañear, entre la misma atmósfera de penumbra, de paz y de honrada laboriosidá que siempre lu acompañó.

No hay comentarios: