lunes, 11 de marzo de 2019

ANTONIO CUE FUENTECILLA: L' AUSENCIA D' UN LLANISCU COTIDIANU, ALEGRE Y CANTARÍN


Mis personajes favoritos (Nº 229).

A Toni, el Chulu, que se nos fue, así, de repente, sin avisar, a los 78 años, se-i va a echar muchu en falta. La tierra y la mar tienen una baja más, y nosotros un amigu menos. Pa todos, los sus recorridos de cada día en vespa, su parada irrenunciable en la Rula cuando arribaba’ l pescáu y sus ensayos y actuaciones con l’ Agrupación Coral Conceju de Llanes eran una imagen familiar, muy de casa. Toni era un paisanu cotidianu, alegre y cantarín. Y eso, n’ esti Llanes d’ hoy no é muy fácil d’ encontrar.
Jiyu del marineru Amable Cue y de la tejedora de redes Dolores Fuentecilla, pobladores destacaos del Barriu, tenía tres hermanas: Fifi, Loles y Conchi. Toda la familia, sanrocuda hasta la médula.
En la escuela pública había sidu alumnu, a mediaos de la década de los 40, de don Fermín (Fermín Chamorro, reciu castellanu), y en clase tuvo de compañeru a Cosmín Menéndez.
Taba casáu con Luchi Junco Fernández, de Purón. El matrimoniu tien dos jiyos: Mari Luz y Antonio.
En los años 60, había emigráu a Suiza, onde trabajó en la construción, en carreteras y en montaje de ventanas, con base en una localidá al láu de Berna.
Buen llaniscu, buen socialista y memoria viva del Llanes de siempre, del Llanes del trabaju, del Llanes de los pescadores, del Llanes invencible, eternu y orgullosu de la leche que mamamos, Toni se nos fue en su vespa, así, de repente, y se perdió nel horizonte. Nos deja huérfanos d’ él y d’ una porción de l’ autenticidá llanisca. 

No hay comentarios: