jueves, 25 de enero de 2018

LUIS SÁEZ ARNELA: DE RIBADESELLA AL CIELU

Mis personajes favoritos (nº 201).


Aquí tenemos a un extremeñu enamoráu, lo que se diz a tope, d’ Asturias, y, en concretu, de Ribadesella. Esa querencia i-la metió desde críu el su padre, que a todas horas s’ acordaba d’ Asturias y de los asturianos. El padre había coincididu en la mili con tres buenos compañeros (unu, d’ Arriondas; otru de Gijón; y otru de Ribadesella, Emiliano Aramburu, el carniceru) que i-dejaron huella imborrable y con los que sigue manteniendo muchu tratu entovía.
El casu é que Luis Sáez Arnela (Trujillo, Cáceres, 1969), que vivió en Navalmoral de la Mata desde los 3 hasta los 30 años, oía en casa jablar muchu y bien d’ Asturias y de los asturianos, aumentando con los años la idealización de la nuestra tierra.
Los sus padres, Luis, cacereñu de Navalmoral, y Manuela, de San Vicente d’ Alcántara, en la provincia de Badajoz, tenían una cafetería en Navalmoral, “Lui-Val”, que permaneció abierta 30 años, y él, jiyu únicu, los ayudaba desde bien joven.
Estudió lo justu, hasta segundu de BUP, porque después de jacer la mili, el destinu lu tenía reserváu el maratón del trabaju como camareru. Pero hubo un momentu que se quedó nel paru. Y ahí surgió Asturias como una luz. El padre s’enteró por mediu d’ Emiliano Aramburu de que había un puestu libre en un bar de Ribadesella, y en seguida vino Luis a probar. Estuvo primero nel “Matrero”, una parrilla que ya desapareció, y luego pasó al “Carrocéu”, un establecimientu muy nombráu y muy respetáu, que comparte nombre con el ríu (“llagrimina de Dios”, la llamó Ángel de la Moría, el más grande de los poetas llaniscos) que desemboca en la villa de Llanes.
Luis, que a tóu meter aprendió a escanciar como los ángeles, se quedó aquí desde entonces. Ya lleva en Ribadesella, nel “Carrocéu”, cerca de 18 años (carriezu é un manzanu silvestre, y un carrocéu é un lugar pobláu de carriezos, según tá puestu muy oportunamente en la pared d’ esi importante bar). Allí conoció a la su mujer, Tere Martino González, de familia marinera riosellana, prima de Juan Martino, concejal que fue del Ayuntamientu de Ribadesella por Izquierda Unida. El matrimoniu tien una jiya, Claudia, de 14 añucos. La suegra de Luis, Tere González Cuevas, que é la cocinera del “Carrocéu”, ya tá a puntu jubilase.
Luis pué tar muy orgullosu de lo muchu que lu quier la gente.

No hay comentarios: