sábado, 24 de diciembre de 2016

JUAN ANTONIO GONZÁLEZ BLANCO: BALMORI SIN SOMBRAS


Mis personajes favoritos (Nº 183).

De tou’ l conceju de Llanes, Juan Antonio, pa empezar, é l’ alcalde de barriu que más tiempu lleva en el cargu. El decanu, y con muchu, de los alcaldes. Empezó en ello en noviembre de 1984, cuando taba presidiendo la Corporación municipal llanisca José Enrique Rozas, y ahí sigue, ininterrumpidamente, entregándose al pueblu con la cabeza y el corazón. Tien derechu a tar satisfechu por los logros alcanzaos, como el asfaltáu de los caminos, el alumbrau públicu (instaláu en parte por él con las sus manos, altruistamente) o la restauración de la Casa Conceju, del antiguu colegiu de las monjas y de la Capilla de Santa Dorotea.
 Esti Juan Antonio (Balmori, 1951) tien una vida ligada a la generosidá, al trabaju, a la vida comunitaria y a la luz, a la luz eléctrica, al pulsu echáu eternamente contra las tinieblas, como Thomas Edison. Le vien de familia. De jechu, tantu el su padre, Antonio, que también era de Balmori, como el padre de su padre, Juan Antonio (emigrante por un breve tiempu en Méjico), trabajaron d' electricistas.
La madre, María Luisa, era de Nueva, jiya d’ Antonio Blanco, mineru y ganaderu.
A los 15 años, Juan Antonio ya ayudaba a su padre a jacer instalaciones eléctricas en las casas, y a los 18 entró a trabajar en la Electra Bedón (absorbida luego por Ercoa y más tarde por Hidroeléctrica del Cantábrico). Cuatro décadas, en total, ejerció l' oficiu.
Tá casáu con Inés Ibáñez Muriente, de Noriega, desde jaz 33 años. Tienen dos jiyas: Tamara, que lleva siete años residiendo en Irlanda, estudiando Fotografía en la Universidá de Dublin, y Tania, que jaz en Oviedo la carrera de Derecho.

No hay comentarios: