lunes, 5 de septiembre de 2016

AMABLE CONCHA GONZÁLEZ, TRAS LA GÜELLA DEL TEMPLARIU


Mis personajes favoritos (Nº 173).

Padre de dos jiyos (Amable y Nel), esti llaniscu anda ahora tras la huella del caballeru templariu que aparez en una arquivolta de la entrada a la basílica de Santa María de Llanes. Tou’ n misteriu. Ta, en realidá, detrás de muchas cosas, pero la enigmática figura en relieve d´un monje del Temple, con la Tau bien visible, cuyu sentidu nadie s’ explica, tien pa él una fuerza d’ atracción irresistible.
A Amable (México DF, 1965), que colabora en LA NUEVA ESPAÑA y en las publicaciones del RIDEA, de la Real Academia de la Jurisprudencia y del Ministeriu d’ Administraciones Públicas, lo que i-gusta é investigar, husmear, rastrear... Destapar realidades y verdades.
En un libru aparecidu sobre el 50º aniversariu de la ONU s’ incluye un artículu suyu.
Jiyu d’ Amable Concha Morán, de Los Callejos (unu de los hosteleros llaniscos históricos, l’ hombre que pusu aquí en pie los hoteles Don Paco y Montemar), y de Ana María González Díaz, de Siero. Por parte del padre, tien antecedentes relacionaos profundamente con el mundu de los tamargos y de la xíriga. Pocas familias hay aquí que tengan tantísimu que decir al respectu.
É el mayor de cuatro hermanos. Detrás d’ él tán José Alberto, Juan Manuel y Ana.
Pasó la infancia en Llanes, hasta 5º de EGB, y a partir d’ esi momentu la familia marchó pa Madrí. Jizo la carrera de Derecho en la Complutense, y luego se doctoró en la Universidá d’ Oviedo. É especialista en Derechu Públicu, y ahora jaz cursos de suficiencia investigadora en Antropología Social, en la Universidá de Cantabria.
Abogáu en ejerciciu, tá también enfrascáu en la labor investigadora siempre en temas relacionaos con Asturias, y lu llaman frecuentemente pa dar conferencias (en la Casa de Cultura dio en 2014 una, dentro del programa conmemorativu del bicentenariu del nacimientu de José de Posada Herrera).
Los que jugábamos al fútbol playeru con él en el Sablón, tamos muy orgullosos de tenelu como amigu. É el mismu de siempre. No se i-subió a la cabeza ningún oropel.

No hay comentarios: